افزایش سرعت اینترنت در اندروید

افزایش سرعت اینترنت در اندروید

افزایش سرعت اینترنت در اندروید

6 ترفند کاربردی برای افزایش سرعت اینترنت همراه در اندروید!

افزایش سرعت اینترنت در اندروید . اینترنت بخش جدایی‌نا‌پذیر زندگی ماست. تقریبا همه‌ی کارها به وسیله‌ی اینترنت انجام می‌شود. اما گاهی اوقات سرعت پایین اینترنت کاربران را کلافه می‌کند. دانش‌آموزان و دانشجویان برای کلاس‌ها و تحقیقات درسی خود نیاز به اینترنت دارند. هر کدام از مشاغل به نوعی به اینترنت مرتبط هستند. حتی کارهای ساده‌ای مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی، دانلود آهنگ، فیلم یا برنامه‌ها همگی مستلزم اتصال به اینترنت پرسرعت است. اما وقتی سرعت اینترنت در گوشی ما پایین است چکار می‌توانیم بکنیم.؟ آیا راهی برای افزایش سرعت اینترنت در اندروید وجود دارد؟

از آنجایی که اتصال به اینترنت برای همه‌ی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است در این مطلب تصمیم داریم در خصوص روش‌های افزایش سرعت اینترنت در اندروید صحبت کنیم. اگر شما هم فکر می‌کنید سرعت اینترنت در گوشی شما نسبت به قبل کاهش چشم‌گیری داشته است با ما و ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا بتوانید این مشکل را سریعا رفع کنید.

1. فعال کردن حالت Data Saving در مرورگر کروم

یکی از پراستفاده‌ترین مرورگرهای گوشی‌های اندرویدی مرورگر کروم است که به طور پیش‌فرض در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. یکی از قابلیت‌هایی که در این مرورگر وجود دارد فعال کردن Data Saver و کاهش حجم مصرفی اینترنت است. به این ترتیب با فعال کردن این ویژگی گوگل کروم سرعت اینترنت در گوشی اندرویدی شما بالا می‌رود. اما فعال کردن Data Saver در گوشی‌های اندرویدی چگونه انجام می‌شود؟ برای این کار لازم است ابتدا مرورگر کروم را روی گوشی همراه خود باز کنید. با لمس آیکون سه نقطه‌ای در سمت راست مرورگر وارد تنظیمات (Setting) شوید. در مرحله‌ی بعد باید گزینه‌ی Data Saver که معمولا با گزینه‌ی Lite Mode مشخص شده است را فعال کنید.

وقتی از حالت Lite استفاده می‌کنید برخی از ترافیک‌های وب شما پیش از بارگیری روی دستگاه شما از سرورهای گوگل عبور می‌کند. اگر صفحه به آرامی بارگیری می‌شود، سرورهای گوگل آن را ساده می‌کنند تا داده‌های کمتری در دستگاه شما بارگیری شود. البته لازم به ذکر است شما متوجه هیچ تغییر نمی‌شوید و صفحات به صورت قبل کار می‌کنند. با وارد شدن به تنظیمات و باز کردن گزینه‌ی Lite Mode می‌توانید لیست سایت‌هایی که مشاهده کرده‌اید و میزان صرفه‌جویی اینترنت خود را مشاهده کنید.

2. استفاده از برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت

سرعت اینترنت در گوشی اندرویدی شما به ISP پشتیبان سرویس اینترنت بستگی دارد. برای افزایش پهنای باند اینترنت و متعاقبا افزایش سرعت اینترنت در سیستم اندروید می‌توانید برنامه‌هایی روی گوشی خود نصب کنید که مرورگر شما بتواند بیشترین استفاده از پهنای باند را داشته باشد. از جمله برنامه‌هایی که تجربه‌ی سرعت بیشتر اینترنت در مرورگر شما را به همراه دارند می‌توان به نرم‌افزارهای زیر اشاره کرد:

  • نرم‌افزار Faster Internet 2X: با نصب این نرم‌افزار می‌توانید سرعتی دو برابری را در مرورگر خود تجربه کنید. این برنامه به علاوه دریافت سیگنال و آنتن‌دهی گوشی شما را نیز ارتقا می‌دهد.
  • نرم‌افزار Internet speed booster: این نرم‌افزار باعث سرعت بیشتر و اتصال سریع‌تر به اینترنت 3G و 4G می‌شود. این نرم‌افزار کاربردی فضای کمی را اشغال می‌کند و با استفاده از آن می‌توان سرعت اینترنت را بین 30 تا 40 درصد افزایش داد.
  • نرم‌افزار Internet Booster & Optimizer: این برنامه نیز با افزایش سرعت اینترنت در مرورگر شما باعث می‌شود وب‌گردی بهتری را تجربه کنید. از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به پارک کردن حافظه‌ی پنهان، تمیز کردن RAM و غیره اشاره کرد که با افزایش سرعت اینترنت در مرورگر همراه است.

3. حذف فایل‌های اضافی

اگر دقت کرده باشید وقتی حافظه‌ی داخلی و یا Ram گوشی شما پر است، سرعت باز کردن برنامه‌ها روی گوشی به شدت کاهش پیدا می‌کند. این مساله در مورد مرورگرها هم صادق است؛ کمبود فضا در گوشی باعث می‌شود سرعت اینترنت در مرورگرها کاهش پیدا کند چرا که این برنامه‌ها نیازمند فضای مناسب هستند. اگر برنامه‌های متعددی روی تلفن همراه خود نصب کرده‌اید، این مشکل حتی بیشتر هم خواهد بود. به این ترتیب اگر برنامه‌هایی در گوشی خود دارید که به ندرت از آنها استفاده می‌کنید بهتر است آنها را حذف کنید و یا از گزینه‌ی Force Stop برای آنها استفاده کنید تا از اینترنت گوشی شما استفاده نکنند.

راهکار دیگر نیز پاک کردن حافظه‌ی پنهان یا همان کش (Cache) مرورگر است. لازم است گاهی اوقات وارد تنظیمات گوشی خود شوید و از قسمت برنامه‌ها (Apps) مرورگر مورد نظر خود را باز کنید. در قسمت ذخیره یا Storage روی گزینه‌ی Clear Cache کلیک کنید تا حافظه‌ی پنهان مرورگر شما پاک شود.

4. استفاده از مرورگرهای مسدودکننده‌ی تبلیغات

یکی دیگر از روش‌های افزایش سرعت اینترنت در گوشی‌های اندروید نصب برنامه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات یا Adblocking است. حتما شما هم با باز کردن یک صفحه‌ی وب با حجم زیاد تبلیغات در این صفحات مواجه شده‌اید. اگر در این صفحات تبلیغات باز نشود سرعت اینترنت در مرورگر شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. برای این هدف می‌توانید به سراغ مرورگرهایی بروید که متعلق به سیستم عامل گوشی شما نیستند؛ برای مثال مرورگر Opera می‌تواند تبلیغات را مسدود کند و ضمن فشرده ساختن عکس‌ها، سرعت اینترنت در مرورگر شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

 5. استفاده از اینترنت همراه به جای Wi Fi

بسته‌های اینترنت همراه که توسط اپراتورهای مختلفی مانند ایرانسل یا همراه اول ارائه می‌شود از سرعت بیشتری نسبت به اینترنت ثابت خانگی برخوردار است. به این ترتیب اگر در مواقعی نیاز دارید اینترنت با سرعت بیشتری داشته باشید بهتر است به اینترنت همراه خود متصل شوید. اینترنت‌های 4G و 4.5G تقریبا در هر مکانی قابل دسترسی است و سرعت اینترنت نامحدودی را ارائه می‌دهد. در مورد اینترنت ثابت برای خرید بسته‌هایی با سرعت بالاتر باید هزینه‌های بسیار بیشتری را پرداخت کنید. در مطلبی دیگر در مورد مقایسه سرعت اینترنت اپراتورهای همراه در ایران نوشته ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

6. حذف ویجت‌های گرافیکی غیر ضروری!

ویجت‌ها از جذابیت‌های گوشی‌های اندرویدی هستند اما آیا می‌دانستید این ویجت‌ها معمولا داده‌ها و موارد گرافیکی هستند که اینترنت زیادی هم مصرف می‌کنند؟ بنابراین شاید بهتر باشد از ویجت‌های کمتری در گوشی خود استفاده کنید و در صورت لزوم ویجت‌های اضافی را حذف کنید تا افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید خود را حس کنید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *