به روز رسانی گوگل کروم از سال آینده میلادی برای ویندوز 7 و 8.1 ارائه نخواهد شد.

به روز رسانی گوگل کروم

به روز رسانی گوگل کروم از سال آینده میلادی برای ویندوز 7 و 8.1 ارائه نخواهد شد.

گوگل آخرین آپدیت مرورگر کروم را بهمن‌ماه برای کاربران ویندوز 7 و 8.1 منتشر و سپس پشتیبانی از آن را متوقف می‌کند.

گوگل آخرین نسخه آپدیت مرورگر گوگل کروم را سال آینده میلادی برای کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 منتشر می‌کند. بعد از آن دیگر پشتیبانی از این مرورگر را برای کاربران نسخه‌های قدیمی سیستم عامل مایکروسافت برای همیشه متوقف می‌کند.

نسخه گوگل کروم 110 که در تاریخ 7 فوریه 2023 (18 بهمن‌ماه 1401) منتشر می‌شود، آخرین نسخه‌ای خواهد بود که از سیستم‌عامل‌های قدیمی مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند.

با وجودی که ویندوز 7 برای اولین بار در سال 2009 منتشر شد و مایکروسافت رسما پشتیبانی از آن را در سال 2020 پاپان داد، اما تصمیم جدید گوگل می‌تواند کاربران بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد. هنوز در سراسر جهان دستگاه‌های بسیاری با این نسخه ویندوز کار می‌کنند. داده‌های آماری مربوط به سال گذشته میلادی نشان می‌دهد حداقل 100 میلیون دستگاه با این نسخه‌های ویندوز کار می‌کنند. در نتیجه کاربران چنین دستگاه‌هایی به زودی با شرایطی روبرو می‌شوند که سیستم آنها نه تنها از نظر نسخه سیستم عامل پشتیبانی نمی‌شود. بلکه مرورگر دستگاه نیز بروزرسانی دریافت نمی‌کند که می‌تواند خطرات امنیتی قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

خداحافظی کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 با گوگل کروم

گفتنی است گوگل کروم همچنان بعد از نسخه 110 کار می‌کند. اما براساس اطلاعات مربوط به  صفحه پشتیبانی، به روز رسانی گوگل کروم برای ویندوز 7 و ویندوز 8.1 دریافت نخواهد شد. در نتیجه کاربرانی که با این نسخه‌های سیستم عامل کار می‌کنند، نمی‌توانند آپدیت‌های بعدی گوگل کروم را دریافت کنند که می‌تواند خطرات مختلفی را برای آنها به همراه داشته باشد.

برخی کارشناسان امنیتی می‌گویند دریافت آپدیت‌های مرورگر کروم یکی از موضوعاتی است که کاربران باید به آن توجه کنند. در نتیجه بعد از انتشار این خبر، آنها توصیه می‌کنند کاربرانی که با سیستم‌عامل‌های قدیمی کار می‌کنند. قبل از رسیدن موعد مقرر، نسبت به ارتقا سیستم خود اقدام کنند. آنها توصیه می‌کنند کاربران لازم است آپدیت‌های مرورگر کروم را دریافت کنند و اگر این پشتیبانی قطع شود، از نظر امنیتی می‌تواند خطراتی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *